maanantai 3. helmikuuta 2014

Luova Etelä-Karjala - missä mennään helmikuussa 2014?

Lokakuussa kirjoitin tarpeesta saada tietoa luovilta eteläkarjalaisilta tekijöiltä siitä, mitä Luova Etelä-Karjala-brändiltä odotetaan, mihin päin brändiä viedään ja minkälaiseksi toiminta tunnuksen ympärille tulevaisuudessa halutaan. Vastauksia näihin kysymyksiin etsittiin Luova Etelä-Karjala-kyselyssä syksyn 2013 aikana.

Vastauksia kyselyyn tuli 57, kiitos kaikille vastaajille! Tulokset ovat nyt luettavissa raportista tämän pdf-linkin takaa. Kyselyn vastauksissa nousi esille paljon uusia ajatuksia siitä, mitä merkin alla voitaisiin jatkossa järjestää. Vastauksissa korostui yhdessä tekemisen tarve.

”Yhteen puhallettu on aina paljon enemmän kuin yksin puurrettu” todettiin eräässä vastauksista. Kuitenkin yhdessä tekeminen ilman mitään tavoitetta voi jäädä helposti turhaksi aikasyöpöksi. Luova Etelä-Karjala -verkosto halutaan rakentaa tekijöistä käsin, jotta siitä olisi luovien alojen tekijöille aidosti hyötyä. Tätä silmällä pitäen Kulttuurikutinaa-hanke kutsuu jälleen luovia tekijöitä yhteen Luova Etelä-Karjala-tunnukseen liittyen. Nyt monia aiemmissa tapaamisissa esille nousseita konkreettisia askelia on otettu eteenpäin. Tässä tapaamisessa kuulet lisää jo tehdyistä asioista sekä voit esittää oman mielipiteesi jatkon suhteen!

Tervetuloa Luova Etelä-Karjala-tapaamiseen torstaina 13.2. klo 17 Ravintola Notkeaan Norppaan (Satamatie 23, Lappeenranta)! Tapaamiseen ovat tervetulleita kaikki brändin toiminnassa mukana olleet ja siitä kiinnostuneet.



Luova Etelä-Karjala voi parhaimmillaan olla laajasti tunnettu tunnus, joka osoittaa palvelun tai tuotteen paikalliseksi ja laadukkaaksi. Ensimmäisenä askeleena yhteisessä näkyvyydessä Kulttuurikutinaa-hanke julkaisee vuonna 2014 Luova Etelä-Karjala-nettisivut, joista löytyy tietoa brändistä sekä siinä mukana olevista toimijoista. Sivut toteutetaan suomeksi, englanniksi ja venäjäksi. Sivuille on listattu tiedot kaikista niistä toimijoista, jotka ovat mukana verkostossa ja käyttävät merkkiä, jotta paikalliset tekijät on helppo löytää. Tekijöille itselleen sivuille tulevat ohjeet, kuinka verkostoon voi liittyä. Sivuilta löytyy brändin kriteerit, jotta kuluttaja tietää mitä ostaa valitessaan Luova Etelä-Karjala-merkin sisältävän tuotteen tai palvelun. Kriteeristö tiivistyy neljään seikkaan: paikallisuus, luovuus, laatu ja ammattimaisuus.

Tapaamisessa pääset kommentoimaan tulevia nettisivuja, verkoston kriteeristöä ja logon käytön ohjeistusta. Käsittelyssä on myös Luova Etelä-Karjala-brändin tulevaisuus. Mitä Kulttuurikutinaa-hanke voi Luova Etelä-Karjalan eteen tehdä vuonna 2014? Yhteismyyntitapahtumia, koulutusta, verkostoitumistilaisuuksia, näkyvyystempauksia? Entä mitä tapahtuu vuoden 2014 jälkeen? Muodostetaanko oma uusi toimielin vai ottaako joku olemassa oleva taho merkin huomaansa?


Tervetuloa keskustelemaan kaikesta näistä! Kerrothan etukäteen tulostasi kahvitarjoiluja varten 6.2. mennessä: heini.kahkonen(at)lut.fi, puh. 040 684 3963


Kuvat:
Heini Kähkönen / Luova Etelä-Karjala -joulutori 2013

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti