Lokakuussa kirjoitin tarpeesta saada tietoa luovilta eteläkarjalaisilta tekijöiltä siitä, mitä Luova Etelä-Karjala-brändiltä
odotetaan, mihin päin brändiä viedään ja minkälaiseksi toiminta tunnuksen ympärille
tulevaisuudessa halutaan. Vastauksia näihin kysymyksiin etsittiin Luova
Etelä-Karjala-kyselyssä syksyn 2013 aikana.
Vastauksia
kyselyyn tuli 57, kiitos kaikille vastaajille! Tulokset ovat nyt luettavissa raportista tämän pdf-linkin takaa.
Kyselyn vastauksissa nousi esille paljon uusia ajatuksia siitä, mitä merkin alla voitaisiin jatkossa järjestää. Vastauksissa korostui yhdessä tekemisen tarve.
”Yhteen
puhallettu on aina paljon enemmän kuin yksin puurrettu” todettiin eräässä vastauksista.
Kuitenkin yhdessä tekeminen ilman mitään tavoitetta voi jäädä helposti
turhaksi aikasyöpöksi.
Luova Etelä-Karjala -verkosto halutaan rakentaa tekijöistä käsin, jotta siitä
olisi luovien alojen
tekijöille aidosti hyötyä. Tätä silmällä pitäen Kulttuurikutinaa-hanke kutsuu
jälleen luovia tekijöitä yhteen Luova Etelä-Karjala-tunnukseen liittyen. Nyt
monia aiemmissa tapaamisissa esille nousseita konkreettisia askelia on otettu
eteenpäin. Tässä tapaamisessa kuulet lisää jo tehdyistä asioista sekä voit esittää oman mielipiteesi jatkon suhteen!
Tervetuloa Luova Etelä-Karjala-tapaamiseen
torstaina 13.2. klo 17 Ravintola Notkeaan Norppaan (Satamatie 23, Lappeenranta)! Tapaamiseen
ovat tervetulleita kaikki brändin toiminnassa mukana olleet ja siitä
kiinnostuneet.
Luova Etelä-Karjala voi
parhaimmillaan olla laajasti tunnettu tunnus, joka osoittaa palvelun tai tuotteen paikalliseksi ja
laadukkaaksi. Ensimmäisenä askeleena yhteisessä näkyvyydessä Kulttuurikutinaa-hanke
julkaisee vuonna 2014 Luova Etelä-Karjala-nettisivut, joista löytyy tietoa brändistä sekä
siinä mukana olevista toimijoista. Sivut toteutetaan suomeksi, englanniksi ja venäjäksi.
Sivuille on listattu tiedot kaikista niistä toimijoista, jotka ovat mukana
verkostossa ja käyttävät
merkkiä, jotta paikalliset tekijät on helppo löytää. Tekijöille itselleen sivuille tulevat ohjeet, kuinka
verkostoon voi liittyä. Sivuilta löytyy brändin kriteerit, jotta kuluttaja
tietää mitä ostaa valitessaan
Luova Etelä-Karjala-merkin sisältävän tuotteen tai palvelun. Kriteeristö tiivistyy neljään
seikkaan: paikallisuus, luovuus, laatu ja ammattimaisuus.
Tapaamisessa
pääset kommentoimaan tulevia nettisivuja, verkoston kriteeristöä ja logon
käytön ohjeistusta. Käsittelyssä on myös Luova Etelä-Karjala-brändin
tulevaisuus. Mitä Kulttuurikutinaa-hanke voi Luova Etelä-Karjalan eteen tehdä
vuonna 2014? Yhteismyyntitapahtumia, koulutusta, verkostoitumistilaisuuksia, näkyvyystempauksia? Entä mitä tapahtuu vuoden 2014 jälkeen? Muodostetaanko oma uusi toimielin vai
ottaako joku olemassa oleva taho merkin huomaansa?
Tervetuloa keskustelemaan kaikesta näistä! Kerrothan
etukäteen tulostasi kahvitarjoiluja varten 6.2. mennessä: heini.kahkonen(at)lut.fi,
puh. 040 684 3963
Kuvat:
Heini Kähkönen / Luova Etelä-Karjala -joulutori 2013
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti